Melissa Kaya

ROBLOX | Bilgilendirme Noktası

Roblox, Roblox Corporation tarafından geliştirilen bir çevrimiçi oyun platformu ve oyun yaratma sistemidir. Kullanıcıların oyunları programlamasına ve diğer kullanıcılar tarafından oluşturulan oyunları oynamasına olanak tanır. David Baszucki ve Erik Cassel tarafından 2004'te kurulan ve 2006'da piyasaya sürülen platform, kullanıcılar tarafından Lua programlama dilinde kodlanmış birden çok türde oyunlara ev sahipliği yapmaktadır.


Kavramsal süreç ROBLOX uygulamasına girildiğinde karşımıza birçok oyunun çıkması yani marka bünyesinde farklı birçok oyunu bulundurmasından yola çıkılarak başlanmıştır. Bu düşünce ana strüktüre ilişkilenmiş elemanlar olarak somutlaştırılmıştır. Kavram ROBLOX markasının "blok" estetiği üzerinden ele alınmıştır. Mekan fonksiyona göre aralıkları belirlenmiş çelik strüktüre bağlanan mekanlar ile mekanda yer,tavan ve mobilya ilişkisi de birbiri ile ilişkilenerek "blok" kavramını bu ölçekte de izlemiştir.


Mekan Ankara TEPE PRIME'da konumlanmaktadır.Mekan kullanıcıların eğlenirken aynı zamanda ROBLOX markası hakkında bilgilenebilmeleri üzerine kurgulanmıştır.

Mekanın girişinde kullanıcıyı strüktür ile ilişkilenmiş yüzeylerdeki ekranların ve kullanıcıya interaktif bir şekilde marka tanıtımı için tabletlerin bulunduğu ROBLOX TANITIM ALANI karşılamaktadır.


Ana mekanın içine giren kullanıcıyı 3 farklı kotta bulunan mekanlar karşılar. Bunlar; Roblox figürlerinin sergilendiği, kullanıcıların ile oyun ve karakter tasarlayabilecekleri OYUN TASARIM ALANI Roblox markasının en popüler 2 oyunu olan "Meep City" ve "Adopt Me" karması bir oyun tasarlanmış, kullanıcının oyunu dokunsal ve görsel olarak deneyimleyebileceği OYUN OYNAMA ALANI olmaktadır.


Aynı zamanda mekanın üst katında oyundaki bir başka popüler oyun olan "Wacked Wizards" oyununun tariflerini gerçek hayatta deneyimleyebilecekleri ve diğer kullanıcılar ile sosyalleşebilecekleri SOSYAL ALAN kurgulanmıştır.



Projeye ait portfolyoya ulaşmak için tıklayın...