Çağılsu Ulusoy

Charlie'nin Çikolata Fabrikası Üzerine...


Tüm olay örgüleri birbirine bağlayan fabrika yapısı ve kazananlar için hızlı bir çıkış imkânı sunan bacalar ele alındı.


Estetik işlevde; bacanın geometri formunun, birbirine geçerek, sarılarak kenetlenme eylemi ile oluştuğu gösterildi. Bu kilit bağ sisteminden yola çıkılarak oluşturulan iki boyutlu çalışmanın ardından, rölyef çalışmasında siyah elemanların yüzeyi hem negatif hem de pozitif yönde sardığı ve beyaz çizgisel elemanların ise yüzeyden geçerek, aynı zamanda siyah elemanları da sararak tüm elemanların birbirlerine kenetlenmesi sağlandı. Aynı düzen düşünülerek, siyah elamanların sonsuz ve tek yapıdaki omurga tarifiyle birlikte üç boyuta taşındı.


Sembolik işlevde; sahneden cam asansörün bacadan çıkarkenki patlamadan referans alınarak oluşturulan renk çalışması ‘Esaretten Özgürlüğe’ kavramıyla ilişkilendirildi. Sahnedeki sesler dinlenerek, yavaş yavaş yükselen müziğin ardındaki patlama ve sonrasındaki tekdüzelik ile ilişkilendirilerek çizgi çalışması hazırlandı. Tat ve doku çalışmasında da bu duygu esas alınarak ballı zencefil (yoğunlaşan acıyla birlikte patlamayla ilişkilendirilen tükürme eylemi sonrasında kalan hafif, tekdüze acılık) düşünüldü. Bu üç çalışmanın doğrultusunda bir ortak çalışma yapıldı ve üç adet gerçek malzeme seçildi.


Pragmatik işlevde; 35-40 yaş aralığı için ‘Çikolata ve Hediye’ başlığı altında bir mekân tasarlandı. Tasarlanan bu mekânda ‘Sambesi’ adlı malzeme kullanıldı ve renk ataması yapıldı. Genel olarak mekânda oturma ve atık alanını da kapsayan giriş alanı, içeri girmek için bilet kesilen ve kahve hazırlanışı için bir satış alanı, sergilenen çikolatadan büstlerin gerçek hayat hikayelerini içeren videolu anlatıma ulaşabilecekleri ve bu büstlerin tadımlıklarını bulabilecekleri sergi ve tadım alanı, ayrıca bu büstleri hazırlamak ve depolamak için atölye tariflendi.


 

 

Estetik ve sembolik işlevde konu alınan ses videosu.