Furkan Adem Öz

İnteraktif Müzeler: Mısır Müzesi

21. yüzyılın gelişen teknolojik imkanlarını kullanarak sadece sergileme ve bilgi alanlarından oluşan geleneksel müzelerin aksine bu müzede insanların 5 duyu organlarıyla mekan ile etkileşime geçebilecekleri, antik mısır firavunlarını ve tanrılarını tanıyıp, tanrı Anubis ile mumyalama deneyimini yaşayıp ve hiyerogliflerin gizemlerini çözüp eğlenerek bilgi edinebilecekleri bir müze anlayışı.


Bu mekânın tasarımında kullanılan ana kavram yolculuktur. Bu kavramın çıkış noktası ise Antik Mısır medeniyetinin kendi içerisinde süregelen yolculuk hikayesidir.


Tasarım geometrisinin oluşumunda ilk etapta Kahire şehrinin belli bir kısmı alınıp sonra o alınan kısımların önemli yolları belirlenmiştir daha sonra bu belirlenen yollar piramitlerin dizilişleri ve Orıon takım yıldızının dizilişleri referans alınarak belli açılarla döndürülmesi ile oluşturulmuştur.


Tasarım geometrisini izlerini mekânda dış cephe başta olmak üzere, donatılarda, planda ve asma tavanda görmem mümkün.


Mekânın tam ortasında iki farklı alanı birbirinden ayıran Anubis geçidi vardır. Bu geçidin en önemli özelliği ise antik mısır da ölen insanların öteki tarafa geçmek için uğradıkları bir duraktır. Bu mekânda ise 1. Alanda kazanılan paralarla diğer alana geçebilmek için bir durak olmuştur. Böylece mekânda Antik mısır mitolojisine gönderme yapılmıştır.


Vuforia Uygulamasına girerek projenin sanal gerçeklik üzerindeki 3D hali görebilirsiniz. Karekodu okumak ve uygulamayı indirmek için linke tıklayınız..